Wednesday, May 7, 2014

Cerita si jantung hati..

Ehem.. Bila sebut si jantung hati je mesti terbayang orang yang kita sayang kan..

Orang muda mudi ..mestila gelaran untuk boyfriend/ girlfriend
Untuk yang da berkeluarga..mungkin untuk suami/ isteri atau pun anak-anak

Tapi pernah tak terfikir kenapa 'si jantung hati ni' adalah gelaran untuk mereka yang kita sayang atau lebih tepat lagi orang sangat-sangat penting dalam hidup kita..kalau orang putih pun biasanya dorang gelar "my heart"  kan..

Sebab..

Jantung adalah organ terpenting dalam badan kita..kalau jantung berhenti berdegup..maka organ yang lain pun jammed la jawabnya..Jantung yang ditugaskan untuk mengepam darah yang membawa oksigen ke seluruh badan kan..Oleh sebab itu..sangat penting untuk kita menjaga kesihatan jantung kita sendiri..

Tahu tak 1 daripada 3 kematian di Malaysia adalah disebabkan oleh sakit jantung.Sememangnya budaya hidup dan pemakanan  kita yang tidak begitu sihat. Sakit jantung biasanya tiba-tiba je kan.. Selalunya sakit jantung ni dikaitkan dengan kolestrol yang tinggi dalam badan, yang akan menyebabkan saluran jantung tersumbat. Kolestrol yang tinggi ini disebabkan oleh diet yang tidak sihat diamalkan oleh kita. Al maklum la menu makanan yang sedap-sedap di Malaysia ni memang semuanya tinggi KOLESTROL.

Untuk kesihatan jantung yang berpanjangan, boleh la cuba set kesihatan jantung daripada Shaklee. Ada 3 produk yang disediakan khas untuk membantu kesihatan jantung anda. 2 daripadanya sudah lama berada di pasaran manakala 1 lagi akan dilancarkan pada JUN ini.

1) Omega Guard - membantu menurunkan paras kolestrol dalam darah.
Shaklee Omega Guard

Omega Guard mengandungi DHA dan EPA iaitu kandungan yang paling penting dalam minyak ikan. Ianya sangat istimewa kerana melalui prose penyulingan Proprietari 3 molekul yang bertujuan untuk memastikan ketulenan dan keberkesanannya. Jadi anda tidak perlu risau ianya tercemar. 3 kapsul OmegaGuard membekalkan 900 mg EPA dan DHA.



2) CoQHealth Plus - memberi tenaga kepada jantung untuk mengepam darah dengan lebih kuat.


Fungsi utama Coenzyme Q10 ialah mencegah penyumbatan salur darah dan mengurangkan debaran dan denyutan jantung yang tidak sekata. Antara kebaikan mengambil supplemen ini ialah , mempunyai jantung yang kuat dan sihat, kulit yang sihat dan berseri, meningkatkan kesuburan , meningkatkan tenaga minda dan membekalkan tenaga. Ia juga merupakan sumber UV protection yang sangat kuat.



3) Phytocol ST - mengawal penyerapan kolestrol yang berlebihan




Phytocol ST merupakan produk terbaru daripada Shaklee yang akan dilancarkan pada bulan 6 nanti. Produk ini berfungsi sebagai "penutup pintu" supaya kolestrol berlebihan daripada makanan yang kita ambil tidak dapat diserap oleh badan. Caranya mudah, makan Phytocol ST setengah jam sebelum makan, lepas itu boleh la kita nikmati makanan tanpa perlu risau kolestrol yang berlebihan. Produk ni boleh pre order dahulu.


Tak rugi kita laburkan sedikit wang untuk kesihatan jantung kita kerana jantung kita tiada ganti. Cegah sebelum terlambat. Jangan menyesal di kemudian hari





No comments:

Post a Comment