Wednesday, March 5, 2014

ESP Shaklee

Bila sebut pasal ESP Shaklee, mesti ramai yang ingat ia adalah supplement untuk ibu menyusu je kan. Masa mula-mula saya kenal Shaklee pun macam tu juga. Memang ingatkan ibu-ibu je yang ambil ESP ni. Tapi, lepas join member Shaklee baru saya tahu sebenarnya Shaklee ini mempunyai pelbagai kebaikan. Untuk semua golongan masyarakat tak kira umur, muda, remaja, orang tua.

ESP ini adalah "soy protein" yang merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia juga diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ESP ni memang sangat sesuai untuk semua peringkat umur tak kira tua atau muda disebabkan kandungan Index Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, jadi ia juga sesuai kepada pengidap kencing manis.

Nak tahu tak satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan manusia. Hm..patutlah kalau saya minum Shaklee waktu pagi, badan bertenaga sampai ke tengah hari.

Nak tahu apa lagi manfaat utama ESP ? Meh Baca ni..

  • Awet muda - asid amino penting untuk membina otot, kuku,rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda
  • Baik untuk hormon -kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus,dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja - meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga - membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk tenaga berkekalan, mencegah migrain, imsomnia dan tertekan.
  • memperbaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur,memperbaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • membaiki memori - meningkatkan kualiti memori
Penting sangat ke protein ni?

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protin. kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kematian.




No comments:

Post a Comment